Temadag OUH
Disse skitser er blevet til, under en temadag om fælles beslutningstagning i Spiseforstyrrelses- og Funktionelt Team i Børne og Ungdomspsykiatrien på Odense Universitets Hospital (OUH). Læs mere her.
Klik på de enkelte billeder nedenfor for forstørrelse.
Klik på de forstørrede billeder for at blade videre til det næste.
![1.Implementationsopskrifter800 1.Implementationsopskrifter800](/images/igallery/resized/1101-1200/1.Implementationsopskrifter800-1107-230-150-90-c.jpg)
1. Hvordan man æder man en ny model?
Skærer elefanten ud i skiver?
Eat the meat and spit out the bones?
![2.BeslutningstagningensUsynligeDobbeltcirkel600 2.BeslutningstagningensUsynligeDobbeltcirkel600](/images/igallery/resized/1101-1200/2.BeslutningstagningensUsynligeDobbeltcirkel600-1108-230-150-90-c.jpg)
2. Beslutningstagningens usynlige dobbeltcirkel. Hvad har vi egentlig selv at skulle have sagt ift. modellen?
![3.DetErVelOsDerDefinererUdfaldsrummet600 3.DetErVelOsDerDefinererUdfaldsrummet600](/images/igallery/resized/1101-1200/3.DetErVelOsDerDefinererUdfaldsrummet600-1109-230-150-90-c.jpg)
3. Det er vel os der definerer udfaldsrummet?
![4.AtLadeValgViseVejForFokaleFlytninger600 4.AtLadeValgViseVejForFokaleFlytninger600](/images/igallery/resized/1101-1200/4.AtLadeValgViseVejForFokaleFlytninger600-1125-230-150-90-c.jpg)
4. At lade valg vise vej for fokale flytninger.
![5.AtOpdageVoresEgneVedligeholdendeM nstreIForhandlingensBackstage800 5.AtOpdageVoresEgneVedligeholdendeM nstreIForhandlingensBackstage800](/images/igallery/resized/1101-1200/5.AtOpdageVoresEgneVedligeholdendeM__nstreIForhandlingensBackstage800-1126-230-150-90-c.jpg)
5. At opdage vores egne vedligeholdende mønstre i forhandlingens backstage.
![6.DeGrundl ggendeAgendaer.FxJegSidderHerindeOgVilBareV reIFred600 6.DeGrundl ggendeAgendaer.FxJegSidderHerindeOgVilBareV reIFred600](/images/igallery/resized/1101-1200/6.DeGrundl__ggendeAgendaer.FxJegSidderHerindeOgVilBareV__reIFred600-1127-230-150-90-c.jpg)
- De grundlæggende agendaer. Fx: jeg sidder herinde og bare vil være i fred.
![7.FriOsFraMagtblindeVelmenendeAkademikere800 7.FriOsFraMagtblindeVelmenendeAkademikere800](/images/igallery/resized/1101-1200/7.FriOsFraMagtblindeVelmenendeAkademikere800-1128-230-150-90-c.jpg)
7. Fri os fra magtblinde, velmenende akademikere.
![8.HvisJegSelvVidsteHvordanJegFikDedBedreS SadJegVelIkkeHerVel800 8.HvisJegSelvVidsteHvordanJegFikDedBedreS SadJegVelIkkeHerVel800](/images/igallery/resized/1101-1200/8.HvisJegSelvVidsteHvordanJegFikDedBedreS__SadJegVelIkkeHerVel800-1129-230-150-90-c.jpg)
8. Hvis jeg selv vidste, hvordan jeg fik det bedre, så sad jeg vel ikke her, vel?
![9.AtSeValgSomV rkt jOgIkkeSomTvang800 9.AtSeValgSomV rkt jOgIkkeSomTvang800](/images/igallery/resized/1101-1200/9.AtSeValgSomV__rkt__jOgIkkeSomTvang800-1130-230-150-90-c.jpg)
9. At se valg som værktøj og ikke som tvang
![10.FlereTrinAfRetr tenHvordanUndg rViDenMudredeRammeOmHvadDerErTilForhandling600 10.FlereTrinAfRetr tenHvordanUndg rViDenMudredeRammeOmHvadDerErTilForhandling600](/images/igallery/resized/1101-1200/10.FlereTrinAfRetr__tenHvordanUndg__rViDenMudredeRammeOmHvadDerErTilForhandling600-1131-230-150-90-c.jpg)
10. Flere trin af retræten: Hvordan undgår vi den mudrede ramme om, hvad der er til forhandling?
![11.ValgSomLokkemadTilDenForsvundneIndrestyring800 11.ValgSomLokkemadTilDenForsvundneIndrestyring800](/images/igallery/resized/1101-1200/11.ValgSomLokkemadTilDenForsvundneIndrestyring800-1132-230-150-90-c.jpg)
11. Valg som lokkemad til den forsvundne indrestyring.
![12.HvadErEgentligMinMagtbaseIForhandlingen600 12.HvadErEgentligMinMagtbaseIForhandlingen600](/images/igallery/resized/1101-1200/12.HvadErEgentligMinMagtbaseIForhandlingen600-1133-230-150-90-c.jpg)
12. Hvad er egentlig min magtbase i forhandlingen?
![13.KanValgeneViseHvisDetErNogetHELTandetFamilienHarBrugFor800 13.KanValgeneViseHvisDetErNogetHELTandetFamilienHarBrugFor800](/images/igallery/resized/1101-1200/13.KanValgeneViseHvisDetErNogetHELTandetFamilienHarBrugFor800-1134-230-150-90-c.jpg)
13. Kan valgene vise, hvis det er noget HELT andet, familien har brug for?
![14.ValgetAtG IndAdD renOgShoppeIVoresButik600 14.ValgetAtG IndAdD renOgShoppeIVoresButik600](/images/igallery/resized/1101-1200/14.ValgetAtG__IndAdD__renOgShoppeIVoresButik600-1135-230-150-90-c.jpg)
14. Valget at gå ind ad døren og shoppe i vores butik.
![15.KunneSamtalenOmVALGf reTilAtViOpfandtNyeVarerTilVoresHylderEllerFik bningstiderALaF tex800 15.KunneSamtalenOmVALGf reTilAtViOpfandtNyeVarerTilVoresHylderEllerFik bningstiderALaF tex800](/images/igallery/resized/1101-1200/15.KunneSamtalenOmVALGf__reTilAtViOpfandtNyeVarerTilVoresHylderEllerFik__bningstiderALaF__tex800-1136-230-150-90-c.jpg)
15. Kunne samtalen om VALG føre til at vi opfandt nye varer til vores hylder? Eller fik åbningstider a la Føtex?
![16.HvemBestemmerHvordanViM lerUdvikling800 16.HvemBestemmerHvordanViM lerUdvikling800](/images/igallery/resized/1101-1200/16.HvemBestemmerHvordanViM__lerUdvikling800-1137-230-150-90-c.jpg)
16. Hvem bestemmer, hvordan vi måler udvikling?
![17.MinEgenUdsigtTilMineM lskiver800 17.MinEgenUdsigtTilMineM lskiver800](/images/igallery/resized/1101-1200/17.MinEgenUdsigtTilMineM__lskiver800-1138-230-150-90-c.jpg)
17. Min egen udsigt til mine målskiver.
![18.DenBegejstredeSygeplejerske800 18.DenBegejstredeSygeplejerske800](/images/igallery/resized/1101-1200/18.DenBegejstredeSygeplejerske800-1139-230-150-90-c.jpg)
18. Da den begejstrede sygeplejerske nåede frem til det 19. af de 25 vejningskoncepter, vi skulle imellem.
![19.M lErStoreOgBombastiskeH BerEtOrdFraLivsverdenen600 19.M lErStoreOgBombastiskeH BerEtOrdFraLivsverdenen600](/images/igallery/resized/1101-1200/19.M__lErStoreOgBombastiskeH__BerEtOrdFraLivsverdenen600-1140-230-150-90-c.jpg)
19. Mål er store og bombastiske. HÅB er et ord fra livsverdenen