”Vi tager ikke kunsten ind som et virkemiddel, fordi det er smart, men fordi det har en betydning.
Hvis vi skal flytte noget i en gruppe medarbejdere på et døgn, skal vi have flere forskellige redskaber og virkemidler i brug for at få størst muligt involvement.”
Orla Dahl, souschef, WorkLife

Konferencer, seminarer og møder er fulde af ord
Jeg har udvilket en række kunstbaserede metoder, der inddrager billeder som sprog og erkendelsesform i samtalen.

Jeg bliver ofte blot bedt om at dokumentere en samtale, en temadag eller et længere forløb. Men kunder og samarbejdspartnere fortæller efterfølgende, at det også har skabt dialog - og nye synsvinkler, indsigter og ideer. Se Hvad billeder kan
Deltagere fortæller, at billedsproget resulterer i en højere koncentration, bredere involvement og en mere effektiv proces. Se Kundeudtalelser.

Jeg skræddersyr processen til formålet - ofte i et tæt samarbejde med konsulenter eller HR folk. Se Cases
Grundlæggende bruger jeg 4 metoder: Stand up maleri, workshop, udstilling og huskunstner. Se Metoder
Efterfølgende har billederne en stor styrke som et visuelt notat, der fastholder og videreformidler vigtigt indhold, når de hænges op på virksomhedens vægge eller bruges som illustrationer i trykt/netbaseret kommunikation. 

Siden 1999 har jeg medvirket på konferencer og konsulentopgaver for ca. 150 private og offentlige virksomheder. Se referencer.
Min kombination af kunst og konsulentarbejde er blevet prisbelønnet af Erhvervsministeriet og Tuborgfonden.

DaniscoKonf238

Stand up maleri under konference. Dansico

Lejre kommune B 238

Malerworkshop for 220 medarbejdere. Lejre Kommune

ApoVifte 238

Udstilling og kortlægning af en branches visuelle storrytelling. Faaborg Pharma